Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından işletilen www.icisleri.gov.tr web sitesini ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde, çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. (ASP.NET_SessionId)

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresini ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun “ilgili kişinin haklarını düzenleyen” 11. maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Başvuru Formunu’nu Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

  • e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • Amasya

Valilikler

T.C. Taşova Kaymakamlığı
T.C. Taşova Kaymakamlığı
T.C. Taşova Kaymakamlığı
  • KAYMAKAMLIK
    Kaymakam Kaymakamlık Birimleri İlçe Protokol Listesi Görev Yapmış Kaymakamlar Tarihçe Mevzuat Kurumsal Kimlik
  • TAŞOVA
  • MAHALLİ İDARELER
  • HİZMETLERİMİZ
    Hizmet Birimleri Kamu Hizmet Standartları
  • GÜNDEM
    Haberler Duyurular İhale İlanları
  • İLETİŞİM
°C
25
Mart2023
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • KAYMAKAMLIK
    • Kaymakam
    • Kaymakamlık Birimleri
      • İlçe Yazı İşleri Müdürlüğü
      • İlçe Dernekler Bürosu Şefliği
    • İlçe Protokol Listesi
    • Görev Yapmış Kaymakamlar
    • Tarihçe
    • Mevzuat
    • Kurumsal Kimlik
  • TAŞOVA
  • MAHALLİ İDARELER
  • HİZMETLERİMİZ
    • Hizmet Birimleri
      • İlçe Jandarma Komutanlığı
      • İlçe Emniyet Müdürlüğü
      • İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
      • İlçe Müftülüğü
      • İlçe Orman İşletme Şefliği
      • Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı Müdürlüğü
      • İlçe Mal Müdürlüğü
      • İlçe Sağlık Müdürlüğü
      • İlçe Tapu Müdürlüğü
      • İlçe Orman İşletme Şefliği
      • İlçe Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlüğü
      • İlçe Sosyal Güvenlik Merkezi Müdürlüğü
      • İlçe Halk Kütüphanesi
      • İlçe Gıda, Tarım ve Hayvancılık Müdürlüğü
      • Gençlik Hizmetleri ve Spor İlçe Müdürlüğü
      • Devlet Hastanesi
    • Kamu Hizmet Standartları
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Duyurular
    • İhale İlanları
  • İLETİŞİM

İlçe Halk Kütüphanesi

İlçe Halk Kütüphanesinin Görev ve Yetkileri;
 
Kütüphane hizmetleri Kütüphane Yerel Hizmet Stratejisi çerçevesinde belirlenen hedeflere göre planlanır. Hedefler doğrultusunda; dermenin güncelliği, teknik hizmetlerde standartlaşma, materyalin rafa çıkma süresini kısaltma, kullanıcı ve ödünç verme sayılarının yükseltilmesi, halkla ilişkiler ve tanıtım çalışmaları, özgün ve nitelikli kültürel etkinlikler, danışma ve rezerv hizmeti gibi yenilikler, web sayfaları ve içeriğin zenginleştirilmesi, engellilere yönelik hizmetlerin tanıtımı ve yaygınlaştırılması, geçici derme hizmetinin yaygınlaştırılması, gezici kütüphane duraklarının çoğaltılması, kent arşivleri kurulması ve tanıtımı, kütüphane performans ölçümüne yönelik anket vb. girişimlerde bulunulması gibi konularda iyileştirme veya yenilikler planlanır ve hayata geçirilir.  
 
Kütüphane müdürü ve yardımcı hizmetler sınıfı personeli hariç; dört ve daha fazla personeli bulunan kütüphaneler sadece pazar günleri kapalı tutulur.   Kütüphane müdürü ve yardımcı hizmetler sınıfı personeli hariç; üç ve daha az personeli bulunan kütüphaneler Pazar ve Pazartesi günleri kapalı tutulur.   Kütüphane müdürü ve yardımcı hizmetler sınıfı personeli hariç, iki ve daha fazla personeli bulunan kütüphaneler, öğle tatilinde de açık tutulur.   Resmi ve dini bayram tatillerinin cuma akşamına kadar sürmesi durumunda, takip eden cumartesi günü kütüphane kapalı tutulur.  

Kütüphane yönetimi, kullanıcıların kütüphane hizmetlerinden yararlanmaları için uygun koşulları ve ortamları sağlamak zorundadır. Diğer kütüphane kullanıcılarını rahatsız etmemek koşuluyla alçak sesle konuşmaya, diz üstü bilgisayar kullanmaya, mp3 çalar ve i‐pod gibi kişisel aletlerden müzik dinlemeye izin verilir. Ancak kütüphane içinde kütüphane yönetimi tarafından belirlenen alanlar dışında, yiyecek ve içecek tüketilmez. 

Kullanıcılar ödünç verme hizmetinden yararlanmak için kütüphaneye üye olur. Kullanıcıdan, üyelik için herhangi bir ücret istenmez. Bir kullanıcı birden fazla kütüphaneye üye olabilir. Kütüphaneler iki yılda bir kayıtları kontrol eder ve aktif olmayan üyelerin kayıtlarını siler.   Kütüphane üyeliğine başvuru için sadece T.C kimlik numarasını (veya en az altı ay oturma izni almış yabancı kullanıcılar için “yabancı kimlik numarası”nı) gösterir belge yeterlidir. Kütüphane üyeliği için bunların dışında herhangi bir belge ve koşul öne sürülmez, bu belgelerin fotokopileri alınmaz. Kimlik Paylaşım Sistemi üzerinden kullanıcının kimlik bilgileri kontrol edilir. Kullanıcıya bir Kütüphane Üyelik Formu (EK‐12) imzalatılır. 18 yaşına kadar olan kullanıcılar için Kütüphane Üyelik Formu velisi tarafından imzalanır. Üye olan kullanıcıya Kütüphane Üye Kartı hazırlanarak teslim edilir. Kütüphane üye kartının kaybedilmesi durumunda kullanıcı durumu kütüphaneye bildirir; kullanıcıya yeni bir üye kartı hazırlanır.  

Ödünç verme işlemleri üye kartıyla veya TC Kimlik numarasını (veya en az altı ay oturma izni almış yabancı kullanıcılar için “yabancı kimlik numarası”nı) gösterir belge ile yapılır. Yazma ve nadir eserler, danışma kaynakları, kullanıcılar tarafından sıklıkla aranan materyaller ile süreli yayınların son sayıları hariç, kütüphane materyali ücretsiz olarak ödünç verilir. Kullanıcıya üç kitap, üç kitap dışı materyal olmak üzere en fazla altı materyal ödünç verilir. Ödünç verme süresi kitaplar için on beş gün, kitap dışı materyaller için yedi gündür. Bu sayı ve süreler, kullanıcıların sözlü (yüz yüze, telefon) ve yazılı (elektronik posta) başvuru üzerine kütüphane yönetimi tarafından artırılabilir ancak azaltılamaz.   Materyalin ödünç alınan kütüphaneye iadesi esas olmakla beraber, eğer kullanıcı çeşitli nedenlerle, materyalin ödünç alındığı ilden farklı bir ilde bulunuyorsa, materyali o anda bulunduğu ildeki İl Halk Kütüphanesine iade edebilir. İadeyi alan İl Halk Kütüphanesi, yedi gün içinde materyali ait olduğu kütüphaneye gönderir. Gönderi bedeli, gönderen kütüphane tarafından karşılanır.  

Kullanıcı ödünç alınmış  materyalin iade süresini uzatabilir. Ancak materyal başka kullanıcılar tarafından önceden ayırtılmışsa süre uzatılmaz. Aranan kütüphane materyali başka bir kullanıcı tarafından ödünç alınmış ise, geri getirildiğinde ödünç alınmak üzere ön ayırtma yaptırılabilir. Ödünç verme kurallarına uymamayı (materyali sürekli geç getirme, ödünç alınan materyali yıpratma veya iade etmeme, vb.)    alışkanlık haline getirmiş  kullanıcılara, kütüphane yönetimi tarafından kütüphane kayıtları da esas alınarak, ilk seferinde üç ay, ikinci seferinde altı ay hak mahrumiyeti uygulanır.   Materyali geç getiren kullanıcıya herhangi bir nakdi ceza tahakkuk ettirilmez. Ancak ödünç aldığı materyali zamanında teslim etmeyen kullanıcıya, materyali teslim edinceye kadar yeni materyal ödünç verilmez. Kullanıcı uyarılır. Uyarılar önce sözlü olarak, elektronik postayla veya telefonla yapılır. Sonuç alınamaması durumunda, son uyarı resmi yazı ile yapılır. Hazırlanan resmi yazıda materyalin iade edilmesi için tanınan son süre açıkça belirtilir. Resmi yazı kullanıcıya iadeli‐ taahhütlü olarak gönderilir. Materyali iade etmeyen, kullanılamayacak derecede yıpratan veya kaybeden kullanıcı, materyalin rayiç bedelini öder. Ödeme için harcama yetkilisi tarafından en az üç kişiden oluşan bir Değer Tespit Komisyonu oluşturulur. Materyalin o günkü rayiç bedeli üzerinden değeri belirlenir ve hazırlanan tutanakla beraber kullanıcıya tebliğ  edilir. Kullanıcı, kendisine tebliğ edilen bedeli hazineye gelir kaydetmek üzere Maliye Bakanlığı’nın ilgili birimine öder. Ödemeye ilişkin makbuz kütüphaneye teslim edilir. Komisyonun hazırladığı tutanağa makbuz eklenerek materyal kayıtlardan çıkartılır. Materyali iade etmeyen veya bedelini ödemeyen kullanıcılar hakkında yürürlükte olan Türk Ceza Kanununun ilgili maddelerine göre işlem yapılır.

Kullanıcılar, kütüphaneye gelerek veya telefon, posta, elektronik posta ve benzeri yollarla araştırmaları kapsamında yararlanabilecekleri bilgi kaynaklarının neler olabileceğini sorabilir. Kullanıcıların gereksinim duyduğu bilgilerin hangi kaynaklarda bulunabileceği, kaynağın kullanım özellikleri, kaynağın kütüphanede bulunmaması durumunda hangi kütüphanelerde bulunabileceği kullanıcıya bildirilir. Olanaklar ölçüsünde diğer kurum‐kuruluşlarla işbirliği yapılarak kullanıcıların bilgi gereksinimi karşılanmaya çalışılır veya kullanıcı başka bilgi merkezleri ve bilgi kaynaklarına yönlendirilir. Bunun dışında kütüphane personeli kullanıcının gereksinim duyduğu ödev, araştırma, rapor, sunu vb. dokümanları kendisi oluşturmaz sadece kullanıcının bu tür dokümanları oluşturabilmesi için bilgi kaynaklarına yönlendirme yapar.

Kütüphane binaları, engelli kullanıcıların kütüphane hizmetlerinden tam olarak yararlanmalarını sağlayacak  şekilde tasarlanır. Engellilere yönelik hizmetler için bölüm oluşturulmasında, giriş katlar tercih edilir. Fiziki açıdan şunlara dikkat edilir:  
 
  • a) Kütüphane çevresindeki duraklarda engellilerin biniş  ve inişleri için gerekli önlemler alınır veya alınması için ilgili kurumlar nezdinde girişimlerde bulunulur.  
  • b) Kütüphane binalarında herkesin aynı giriş kapısını kullanması için eşiksiz kapılar, merdiven yanında rampa, yeterli koridor ve kapı genişliği sağlanır.  
  • c) Merdiven basmakların ilk ve son basamağı, koridorlar ve yürüme yolları uyarı amacıyla dokulu zemin malzeme ile kaplanır. Kütüphane ana dolaşım alanları üzerinde çöp kutuları, yangın söndürme cihazları, çiçek saksıları gibi engel oluşturacak nesneler konulmaz. Kütüphane içi koridorlarda engelli kullanıcıların, engellere çarpmadan, dolaşım olanağı sağlanır.
  • d) Kütüphane içersinde az gören veya görmeyen kullanıcılara yönelik bilgilendirme hizmetleri için anlaşılabilir ses uyarıcılar ve harfler kullanılır. Taban ve duvar renklerinde göz kamaştırıcı parlaklıktan kaçınılır. Taban döşemeleri sade, olmalıdır. Taban bitişleri ıslak ve de kuruyken kaygan zemin oluşturmayacak zemin malzemesi seçilir. Bina içerisinde akustik farklıklarını yaratarak görme engellilerde karmaşa yaratacak asmakat, yüksek tabanlı ve kubbeli mimariler kütüphane binalarında mümkün olduğunca kullanılmaz.
  • e) Kütüphane içersinde koridorlar, merdivenler ve kapılar aynı genişlikte tutulur. Merdiven korkulukları aynı yükseklikten bağlanır. Elektrik düğmeleri ve otomatlar aynı konumda yer alır. Tüm kapıların açılış yönü aynı tarafa olur.  
  • f) Merdivenler,  tuvaletler,   asansörler,   bekleme alanları olabildiğince kütüphanenin merkezi noktalarında yer alır. Kütüphane tuvaletlerine görme engelli kullanıcıların bastonları için bir kanca konulur.   Görme engelli kullanıcılara yönelik donatım ve yazılma sahip olan kütüphaneler, sistemi çalışır halde tutar. Bu sistemlerin bağlı olduğu donatımların kullanılmasında, görme engellilerin ve az görenlerin önceliği vardır. Sistemin kullanımı konusunda, görme engelli kullanıcılara gerekirse uygulamalı bilgilendirme yapılır.   Engellilere yönelik hizmetler sunan kütüphaneler, hizmetlerini tanıtıcı materyaller oluşturur. Okul, hastane, belediye gibi kamusal alanlarda ve yazılı‐görsel medya organları aracılığıyla hizmetlerin duyurusu yapılır.  
     

Taşova İlçe Halk Kütüphanesi İletişim Bilgileri
Adres : Cumhuriyet Mah. Atatürk No:27/1 Taşova Amasya
E-posta : kutuphane0503@kultur.gov.tr
Telefon : 0 (358) 312 10 15
Fax : --
Mine SAYAN
Şef 
 
https://www.tccb.gov.tr/
https://www.icisleri.gov.tr/
https://www.turkiye.gov.tr/
https://www.cimer.gov.tr/
 
  • Kamu Denetçiliği Kurumu
  • Resmi Gazete
  • Mevzuat Bilgi Sistemi
Yemişen Mahallesi, Atatürk Blv. No:46, 05800 Taşova/Amasya
03583121001
 
Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız